paterna

Hitetlen Apám

Apámnak van hite.

Megleltem egy megkínzott éjjelen,
Elhagyott minden kétség, félelem,
A csillagok karcolták az égre,
Kemény értelme megtalált végre.
 Sokat utazott talán száz évet is,
Megértem fülembe ontott mérgeit,
Csak titkon szólok, szavaim meg ne halld,
Könnyel áztatott harcos jelenem vall.
 
Apámnak van hite.
Kérges kezét az arcába rejti,
Karmikus útját kedvesség fedi,
Könnyeket ritkán láttam az arcán,
Nehéz élet mégis belemartál.
 
Hajnalban, szűk markú álom ébreszttet,
Hangtalan nap lobogott a szemedben,
Ébredésed anyám szemében kutattad,
Reményeid benned így már mulattak
 
Apámnak van hite.
Erkölcs és munka építő köved,
Anyád kacaja váradnak őre,
Akaratot adott apád szíve,
Érintése az arcodon pihen.
 
A sivár pusztában térdeltem én,
Apám kezébe kapaszkodtam még,
Színes legóim tőle kaptam, nézd,
Apám hitéből építkezem én.
 
Apámnak van hite.
Mozdonyba épített olajos csavar,
Dieselen robogó hideg hajnal,
Dolgos ember a hazáját szerető,
Nem kért sokat ettől az élettől.
 
Tiszta maradt járását nem övezi bűn,
Csak elfáradt a hosszú úton, sosem ült,
Kifogyhatatlan mély kút oltotta szomját,
A család építette hűsítő tornyát.
 
Apámnak van hite.
A legmélyebb, akit csak ismertem,
Istent a világban sosem kereste,
Félve tisztelte őt, nem kérdezte,
Zivatart az útra miért kergette.
 
Én őrülten kutattam az Úr után,
Faltam a hit könyveit este sután,
Sosem kérdeztem meg az én bölcs apám,
Miért hiszem azt, hogy nincs hited apám!
 
Apámnak van hite.
Ráleltem egy titokzatos éjjelen,
Elhagyott minden kétség, félelem,
A csillagok karcolták az égre,
Szelíd értelmét megtaláltam végre.
 
Drága bilincsbe zárt néma kincsek,
Nem üvöltetted a világba hited,
Játszod a rád mért földi szerepedet,
Áldom az Urat, hisz gyermeked lehetek.
 
 

 

http://dorothy-asztroudvar.blogspot.com/2011/02/gyokerek-nelkul-nem-lehetnek-szarnyaink.html

Szerző: condiscipulus  2011.03.23. 10:56 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://montanus.blog.hu/api/trackback/id/tr542764442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása